Resultaten
Tasto draaischijf met bladeren
Tasto draaischijf met bladeren
Je geeft een draai aan de draaischijf. Als hij uitgedraaid is komt hij op een figuur terecht. Deze is voelbaar en zichtbaar. Nu is het de kust in de bijbehorende zak hetzelfde figuur te vinden op de tast. Lukt het jou? dan mag je het figuurtje houden. Wie de meeste figuurtjes heeft verzameld, is de winnaar. Dit spel is ook zeer geschikt voor kinderen die slechtziend of blind zijn. Leeftijd: 5+ Aantal spelers: 1+
Spelen met Letters
Spelen met Letters
Deze transparante letters kunnen gebruikt om te helpen bij het spellen. Het maakt het zichtbaarder en concreter wat je aan het doen bent. Handig om thuis te gebruiken voor het maken van woordjes. Ze zijn tevens leenbaar in combinatie met de lichttafel (D5803) voor een leuker effect. Om die reden is het doosje met letters niet te vinden in het rekenvak, maar bij het rood/roze vak (Senso Motoriek) Leeftijd: 8+
Geo Vormen Transparant
Geo Vormen Transparant
Deze Geovormen kunnen gebruikt om te helpen bij rekenen, sorteren en groepperen. Het maakt het zichtbaarder en concreter bij wat je aan het doen bent. Handig om thuis te gebruiken bij je reken-huiswerk. Ze zijn tevens leenbaar in combinatie met de lichttafel (D5803) voor een leuker effect. Om die reden is het doosje met Geovormen niet te vinden in het rekenvak, maar bij het rood/roze vak (Senso Motoriek) Leeftijd: 8+
Breukschijfjes
Breukschijfjes
Deze transparante schijfjes kunnen gebruikt om te helpen bij breuken. Het maakt het zichtbaarder en concreter bij wat je aan het doen bent. Handig om thuis te gebruiken bij je breuken-huiswerk. Ze zijn tevens leenbaar in combinatie met de lichttafel (D5803) voor een leuker effect. Om die reden is het doosje met breukschijfjes niet te vinden in het rekenvak, maar bij het rood/roze vak (Senso Motoriek) Leeftijd: 8+
Kleur cijfers transparant
Kleur cijfers transparant
Deze cijfers kunnen gebruikt om te helpen bij het tellen. Misschien zelfs een klein beetje bij het rekenen. Het maakt het zichtbaarder en concreter bij wat je aan het doen bent. Ze zijn tevens leenbaar in combinatie met de lichttafel (D5803) voor een leuker effect. Om die reden is het doosje met cijfers niet te vinden in het rekenvak, maar bij het rood/roze vak (Senso Motoriek) Leeftijd: 8+
Color-Geometrische figuren
Color-Geometrische figuren
Met deze geometrische figuren kun je mooie vormen leggen. Je kunt dit artikel eventueel combineren met de lichttafel (D5803) waardoor het effect ervan nog leuker wordt. Leeftijd: 6+
Color Mensen
Color Mensen
Deze transparante 'mens-schijfjes' zijn leuk om mee te sorteren, combineren en groeperen op de lichttafel (D5803). De lichttafel is apart leenbaar, mits voorradig. Deze mensen-vormen zijn te vinden in het rood/roze vak (Senso Motoriek). Er zijn nog meer doosjes met vormpjes die meegeleend kunnen worden om naar hartenlust mee te spelen. Leeftijd: 8+
Kleuren-Jenga
Kleuren-Jenga
Eerst bouw je de toren op, bestaande uit kleurrijke langwerpige blokken. Gooi met de kleuren dobbelsteen en haal steeds het blokje met de betreffende kleur eruit. Blijft de toren staan? Zodra deze omvalt, is de speler die daarvoor gezorgd heeft de verliezer en de ander de winnaar. Goede oefening voor het geduld en de concentratie! Leeftijd: 6+ Aantal spelers: 2 - 4
Toot & Otto
Toot & Otto
De ene speler is TOOT en de andere is OTTO. Wie het eerste zijn naam spelt (horizontaal, verticaal of diagonaal) wint het spel. Een leuk denkspel voor kinderen Leeftijd: vanaf 4 jaar Aantal spelers: 2
Hippe kippen
Hippe kippen
Rooster Booster, een macho haan bezoekt de kippenren. de kippen proberen om een wereldse indruk te maken ten tutten zich op met sieraden als onvervalste vossenkleedjes. vossenstaarten en zelfs kettingen van vossentanden. wiens verzameling zal het beste passen bij de artistieke smaak van Rooster Booster? Leeftijd: vanaf 10 jaar Aantal spelers: 2-5
Burgers zoo
Burgers zoo
Elke speler is directeur van zijn eigen dierentuin en probeert zoveel mogelijk bezoekers aan te trekken. Daartoe moet hij zijn dierenverblijven met uitgezochte diersoorten bevolken. de speler die goede aantallen van de juiste dieren weet te bemachtigen, mag zijn dierentuin uitbreiden. maar.. je kunt ook weer niet teveel verschillende diersoorten opnemen! soms moeten nieuwe aangekochte dieren in het tijdelijk verblijf, totdat een andere speler deze wil kopen. Goed geplaatste attracties betekenen meer bezoek! wie aan het einde van het spel de meeste punten heeft, is de winnaar. Leeftijd: 8 Aantal spelers: 2 - 5
Olifanten parade
Olifanten parade
Vier olifantenfamilies doen mee aan de parade van de jungle olympiade. De kleurige olifanten stellen zich achter elkaar in de rij op. daarbij houden zij elkaar zelfs vast. Wie helpt hen de mooiste kleurrijkste parade te vormen? Leeftijd: 3-7 Aantal spelers: 2-4
Pratende bal
Pratende bal
Met deze 'pratende' bal, kun je 4 spellen spelen. Er zitten 4 bandjes bij die je om de muis van je hand moet binden. De bal geeft instructies, afhankelijk van het gekozen spel. 1 van de spellen betreft een geheugenspel. Er moeten wel AAA batterijen toegevoegd worden. Succes!! Leeftijd: 6+ Aantal spelers: 2 - 6
Tik tak boem
Tik tak boem
Ver zin zo snel mogelijk het woord, voordat de bom barst. De Tikkende tijdbom gaat van hand tot hand en kan elk moment ontploffen! Verzin. zo snel mogelijk een woord met de lettergreep van het kaartje; woorden die jij normaal uit de mouw schud. de zenuwen gieren door het lijf, kan jij een woord bedenken onder hoge druk? doe het snel, zodat je de bom meteen kunt doorgeven! Pas op, want als de andere spelers net zo snel zijn als jij, kan de bom jou nog eens bereiken en hij kan elk moment barsten! Leeftijd: vanaf 8 jaar Aantal spelers: 2 - 12
Kinderbingo
Kinderbingo
Kinderbingo: wie het eerst met de chips op zijn eigen kaart een rij van 5 plaatjes vol kan maken is winnaar Leeftijd: 5 - 8 jaar Aantal Spelers: 2 - 6
Kaaskasteel
Kaaskasteel
In dit spel sturen de spelers hun muizen op pad om zo snel mogelijk een aantal verschillende kaassoorten te verzamelen. Maar dat is nog niet zo makkelijk. Het 3D spelbord bestaat uit diverse verschuifbare lagen en zo kan het gebeuren dat een muis door een gat valt en in de gewelven van het kasteel terechtkomt. Met inzicht en slim spel beweeg je je muis door het kasteel heen. Wie haalt de eindstreep? Leeftijd: 6+ Aantal spelers: 2 - 4
Contact
Contact
Rivers, Roads and Rails is zo'n spel. Elke speler begint met een eerste stapel van 10 tegels. Het spel verloopt dan als een traditioneel tegellegspel, waarbij elke speler probeert een tegel te plaatsen die overeenkomt met een van beide uiteinden van de groeiende combinatie van rivieren, wegen of rails.Tegels moeten precies overeenkomen, en als je geen tegel hebt, kun je op een van de twee plekken spelen (hoewel een derde plek kan openen als je de zeer zeldzame takkenkaart trekt) moet je een tegel tekenen. Lukt het je om een tegel te bespelen en je hebt minder dan 10 tegels, dan moet je een tegel tekenen. Dus je stapel tegels gaat de rest van het spel door als 10 of iets groter dan 10, totdat de doos geen nieuwe tegels meer heeft om je tegels aan te vullen. Dan wint de eerste speler die geen tegels meer heeft. Leeftijd: vanaf 4 jaar Aantal Spelers: 2-10
Halli Galli jr.
Halli Galli jr.
Iedere speler krijgt een gedekte stapel kaarten met blije en verdrietige clowns. Om beurten draait een speler een kaart om. Zodra er bij 2 spelers een blije clown te zien is, druk je z.s.m. op de bel. Wie reageert er als eerste? Die mag de openliggende kaarten hebben. Zodra er bij 2 spelers een verdrietige clown te zien is, mag je juist niet op de bel drukken. Wie als eerste geen kaarten meer heeft, heeft verloren. Wie blijft er als laatste over? Dit spel voor jonge spelertjes vereist snelheid, concentratie dus je reactievermogen wordt flink op de proef gesteld. Leeftijd: 3+ Aantal spelers: 2 - 4
Breakout
Breakout
Wie ontsnapt als eerste? Steek om de beurt de stekers in de muur. Pas op; je route kan worden verstoord wanneer je tegenstander je route blokkeert. De eerste die bij het einde komt, wint het spel. Vooruit denken, ruimtelijk inzicht en tactisch spelen zijn vaardigheden die je moet hebben of anders zeker ontwikkeld bij het spelen van dit spel. Leeftijd: 8+ Aantal spelers: 2
Egelspel
Egelspel
Een vrolijk dobbelspel met een stekelige race. Hoe komen de kleine egeltjes aan hun stekels? Doordat jij ze voor hen gaat verzamelen. Maar zorg dan wel dat de juiste kleur stekels bij de juiste egel terecht komt. Wie zijn/haar eerste egeltje vol heeft, heeft gewonnen. Het spel is te spelen in 2 spelniveaus. Leeftijd: 5+ Aantal spelers: 2 - 4
Pinguïn panic
Pinguïn panic
Doel van het spel: Het doel van het spel is zo veel mogelijk pinguïns op de ijsberg achter te laten. Wie als eerste geen pinguïns meer heeft is de winnaar. Aantal spelers: 1-6 Leeftijd: 5-99 Trefwoorden: concentratie, fijne motoriek, oog-handcoördinatie, alleen, samen
Kayanak
Kayanak
Vissen, ijs & avontuur! Daar gaat dit spel over. IJsberen in het noordpoolgebied moeten natuurlijk eten, ze zijn gek op vis. Met een beetje geluk kun je de felbegeerde vis uit de zee halen als je vooruitziend over de ijsschotsen beweegt. Je moet dan wel het ijs op de juiste plaatsen open hakken en de hengel goed plaatsen voor de vis van jou is. Dit spel bestaat uit 2 tot 4 ijsvissers vanaf 4 jaar en de hengels zijn voorzien van magneetjes. Leeftijd: 4 - 7 Aantal spelers: 2 - 4
Heksenschool
Heksenschool
Alle kleine heksen in het bos mogen hun heksenkunsten laten zien. Onder welke oranje steen ligt het juiste heksensymbool? Probeer deze te onthouden en te vinden, maar pas op dat je niet het symbool van de boze heks omdraait want dan moet je terug naar het begin. Een goed geheugen en een beetje geluk kunnen jou tot de winnende heks maken. Leeftijd: 5+ Aantal spelers: 2 - 4
Presto pippo
Presto pippo
Ober Pippo werkt in een restaurant. Zijn belangrijkste taak is zoveel mogelijk vies geworden servies van de tafels af te ruimen. Kun jij hem hierbij helpen? Stapel zoveel mogelijk stukken servies op op jouw dienblad. Maar pas op dat het niet omvalt want dan ben je af. Wie kan de hoogste stapel servies op het dienblad krijgen? Leeftijd: 4+ Aantal spelers: 2 - 6