Resultaten
Eerste woordjes
Eerste woordjes
Lees- en speelkwartet
Lees- en speelkwartet
Ik leer lezen met Bert en Ernie
Ik leer lezen met Bert en Ernie
Boodschappenspel
Boodschappenspel
Eigenwijsjes!
Eigenwijsjes!
Ik kan het! Ik zeg wat ik voel! Ik mag anders zijn! Denk positief en trek jouw persoonlijk 'eigenwijsje'. Deze kaarten geven een speelse aanzet tot een beter zelfbeeld, bewustzijn en zelfvertrouwen. Voel je je op een bepaald moment onzeker of heb je een moeilijk moment? Trek dan een 'eigenwijsje' (kaart) voor dat moment. Je kan ook uit de set van 52 kaarten een kaartje voor de hele week trekken om zo de tijd te nemen om de kracht van de zin op de kaart te voeren en eigen te maken. Aantal spelers: 2 - 4 Leeftijd: 7+
Spiegel jezelf!
Spiegel jezelf!
Iedereen beschikt over eigenschappen waarmee je in je kracht kan staan. Maar ben je je wel bewust van welke eigenschappen? Leer jezelf kennen en vergroot je zelfvertrouwen met dit spel. Het geeft je stof tot nadenken over jezelf en inzichten waar je wellicht wat aan hebt in je dagelijks leven. Aantal spelers: n.v.t. Leeftijd: 8 - 99
Eerste Engels
Eerste Engels
Spelenderwijs Engels Leren! Met dit spel leren kinderen eerste woordjes kennen, door ze te zien, horen en uit te spreken. in de doos zit een bingo-spel en een spel waarbij je paren moet zoeken. het voege contact met een vreemde taal bevordert de communicatieve vaardigheden van de kinderen en verstrekt daarmee hun zelfvertrouwen. Leeftijd 5-8 jaar Aantal spelers: 2-6
Letter Kasteel
Letter Kasteel
Boemeltrein
Boemeltrein
Bij dit spel gaat het erom uit bij elkaar passende afbeeldingen op de kaartjes een kleine trein, die minstens bestaat uit een locomotief, een wagon en een triendienstleider samen te stellen. in totaal is de "bouw" van 3 locomotieven, 3 personenrijtuigen, 3 veewagens en 3 tankwagens mogelijk. Ofschoon voor iedere afzonderlijke wagon 3 kaartjes kunnen dienen zijn voor de bouw van een wagon de middenstukken niet nodig. Iedere speler mag echter gebruiken. dat betekent, dat de lengte van iedere wagon verschillend kan zijn: tenminste twee, ten hoogste vijf kaarten. Leeftijd: vanaf 5 Aantal spelers: 2-4
Burgers zoo
Burgers zoo
Elke speler is directeur van zijn eigen dierentuin en probeert zoveel mogelijk bezoekers aan te trekken. Daartoe moet hij zijn dierenverblijven met uitgezochte diersoorten bevolken. de speler die goede aantallen van de juiste dieren weet te bemachtigen, mag zijn dierentuin uitbreiden. maar.. je kunt ook weer niet teveel verschillende diersoorten opnemen! soms moeten nieuwe aangekochte dieren in het tijdelijk verblijf, totdat een andere speler deze wil kopen. Goed geplaatste attracties betekenen meer bezoek! wie aan het einde van het spel de meeste punten heeft, is de winnaar. Leeftijd: 8 Aantal spelers: 2 - 5
Breakout
Breakout
Wie ontsnapt als eerste? Steek om de beurt de stekers in de muur. Pas op; je route kan worden verstoord wanneer je tegenstander je route blokkeert. De eerste die bij het einde komt, wint het spel. Vooruit denken, ruimtelijk inzicht en tactisch spelen zijn vaardigheden die je moet hebben of anders zeker ontwikkeld bij het spelen van dit spel. Leeftijd: 8+ Aantal spelers: 2
Egelspel
Egelspel
Een vrolijk dobbelspel met een stekelige race. Hoe komen de kleine egeltjes aan hun stekels? Doordat jij ze voor hen gaat verzamelen. Maar zorg dan wel dat de juiste kleur stekels bij de juiste egel terecht komt. Wie zijn/haar eerste egeltje vol heeft, heeft gewonnen. Het spel is te spelen in 2 spelniveaus. Leeftijd: 5+ Aantal spelers: 2 - 4
Number rumba
Number rumba
Het doel van dit spel is om de opstelling van de blokjes op de standaard vanuit een beginopstelling zo snel mogelijk te veranderen in de opstelling die op een opdrachtkaart staat. Hierbij wordt er steeds 1 blokje verplaatst en mogen niet meer dan 3 blokjes tegelijk op een staat staan. Dit spel is ook geschikt voor kinderen die meer uitdaging nodig hebben. Leeftijd: 8+ Aantal spelers: 1 - 2
Elfenland
Elfenland
Iedere elfen-speler moet een bijzondere proef afleggen voordat ze volwassen wordt. Elke elfen-speler krijgt een landkaart en moet zoveel mogelijk beroemde plaatsen bezoeken. Om zich snel voort te bewegen, mogen ze gebruik maken van hulpdraken, eenhoorns, reuzenzwijnen, elfenfietsen, trollenwagens, toverwolken en vlotten. Maar deze transportmiddelen mogen niet overal gebruikt worden. Er ontstaat een spannende race onder de jonge elfen. Wie bezoekt uiteindelijk de meeste steden en dorpen en neemt van daaruit souvenirs mee? Diegene is de winnaar van het spel. Leeftijd: 8+ Aantal spelers: 2 - 6
Piraten pitt
Piraten pitt
Moedige matrozen wagen zich op het pirateneiland en willen waardevolle schatten terugbrengen naar het schip. Alleen als je een goed geheugen hebt en onthoud in welk compartiment van de schatkist je eigen schatten zijn verstopt, kan de waardevolle buit meegenomen worden. Let wel op dat Piratenpiet jou dan niet tegenhoudt. Leeftijd: 6+ Aantal spelers: 2 - 4
Hallo das
Hallo das
Je loopt door het bos en probeert om zoveel mogelijk lekkernijen, maar geen vuilnis, voor de das te verzamelen. Degene die als eerste voldoende punten aan das-fiches heeft verzameld, wint het spel. Leeftijd: 5+ Aantal spelers: 2 - 4
Isis & Osiris
Isis & Osiris
Dit is een tactisch geheugen- en rekenspel waarbij spelers om beurten speelstukken en fiches met plus- en minpunten moeten plaatsen. Doel is aan het eind van het spel zoveel mogelijk punten aan hun speelstukken grenzen. Omdat de punten gedekt worden neergelegd, moeten de spelers onthouden waar de positieve en negatieve stukken liggen. De speler met de meeste punten heeft gewonnen. Leeftijd: 7+ Aantal spelers: 2 - 4
Vier kikkers op een rij
Vier kikkers op een rij
Vrolijke kikkers zitten op hun lelieblad. Ze lijken allemaal op elkaar, maar toch niet helemaal. Er zijn kleine nuance-verschillen; de 1 heeft een koptelefoon, de ander een zonnebril. Sommigen zijn groen, anderen bruin etc. Kun jij de 4 dezelfde kikkers op een rij krijgen? Het is niet zo simpel als het lijkt omdat jouw tegenstander je natuurlijk probeert te blokkeren! Succes!! Leeftijd: 6+ Aantal spelers: 2
Eurozakgeldspel
Eurozakgeldspel
Euro's sparen voor bijv. een nieuwe fiets! Leer te sparen en te betalen. Want daar gaat het om in dit educatieve en spannende spel. Je leert spelenderwijs je euro's toed te tellen, je leert voordelig in de kopen en weet uiteindelijk wat rente op je bank krijgen, inhoudt. En wie daar het handigste in is/wordt die wint uiteindelijk het spel. Dus hoe vaker je het spel hoe slimmer je wordt. Leeftijd: 6+ Aantal spelers:; 2 - 4
Wedstrijd voor goud
Wedstrijd voor goud
Schip Ahoy! Maak een reis terug in de tijd in de tijden dat schepen over de zeeën voeren op zoek naar goud en piraten deze probeerden te roven. Met 2 of maximaal 4 bootjes ga je de zee op en gaat welke piraat als eerste de schat te pakken heeft, heeft gewonnen. Maar pas op; piraten kunnen overboord vallen of het schip kan zinken en dan begint alles opnieuw. Aantal spelers: 2 -4 Leeftijd: 5+
Mijn eerste natuurspel
Mijn eerste natuurspel
Met dit spel leren kinderen spelenderwijs hoe jonge dieren opgroeien. zo doende ontdekken ze veel over honen reeen zangvogels eenden, kikkers, lieveheersbeestjes en vlinders. wie slim speelt en ook nog goed onthouden kan waar de gezochte kaartjes liggen, wint. Zo is leren leuk. Leeftijd: 5-8 jaar Aantal spelers: 1-4
Geoprimo
Geoprimo
Geoprimo is een sluw educatief observatiespel; om het spelbord voor te bereiden, moeten kinderen een puzzel van de wereldkaart maken in 22 stukjes. vervolgens moeten kinderen tijdens het spel zo snel mogelijk visuele elementen vinden die verband houden met de contineten van de wereld. Leeftijd: 5 Aantal spelers: 2-6
Vlotte geesten
Vlotte geesten
Het spook heeft in de ruïnes van de burcht een oud fototoestel gevonden. Daarmee heeft hij alles vastgelegd wat hij bij het rondspoken graag laat verdwijnen.. en hij wil zelfs ook wel eens in het niets oplossen! maar de foto's zijn vreemd: gek genoeg blijken de voorwerpen vaak de verkeerde kleur te hebben. soms is de groenen fles wit, dan weer blauw. de foto's zijn zo verwarrend dat hij niet meer weet wat hij moet wegtoveren. wie kan het juiste voorwerp noemen en laten verdwijnen.