Resultaten
Eerste woordjes
Eerste woordjes
Lees- en speelkwartet
Lees- en speelkwartet
Ik leer lezen met Bert en Ernie
Ik leer lezen met Bert en Ernie
Boodschappenspel
Boodschappenspel
Eigenwijsjes!
Eigenwijsjes!
Ik kan het! Ik zeg wat ik voel! Ik mag anders zijn! Denk positief en trek jouw persoonlijk 'eigenwijsje'. Deze kaarten geven een speelse aanzet tot een beter zelfbeeld, bewustzijn en zelfvertrouwen. Voel je je op een bepaald moment onzeker of heb je een moeilijk moment? Trek dan een 'eigenwijsje' (kaart) voor dat moment. Je kan ook uit de set van 52 kaarten een kaartje voor de hele week trekken om zo de tijd te nemen om de kracht van de zin op de kaart te voeren en eigen te maken. Aantal spelers: 2 - 4 Leeftijd: 7+
Spiegel jezelf!
Spiegel jezelf!
Iedereen beschikt over eigenschappen waarmee je in je kracht kan staan. Maar ben je je wel bewust van welke eigenschappen? Leer jezelf kennen en vergroot je zelfvertrouwen met dit spel. Het geeft je stof tot nadenken over jezelf en inzichten waar je wellicht wat aan hebt in je dagelijks leven. Aantal spelers: n.v.t. Leeftijd: 8 - 99
Eerste Engels
Eerste Engels
Spelenderwijs Engels Leren! Met dit spel leren kinderen eerste woordjes kennen, door ze te zien, horen en uit te spreken. in de doos zit een bingo-spel en een spel waarbij je paren moet zoeken. het voege contact met een vreemde taal bevordert de communicatieve vaardigheden van de kinderen en verstrekt daarmee hun zelfvertrouwen. Leeftijd 5-8 jaar Aantal spelers: 2-6
Kleurenkwartet
Kleurenkwartet
Dit leuke kwartet is geschikt voor kleuters, niet nog niet kunnen lezen. Het grote plaatje (b.v. gele paraplu) heb je al in de hand. Nu nog opzoek naar de andere 3 gekleurde paraplu's (groene, blauwe en de rode) Heb je alle kleuren van de paraplu's gevonden dan heb je een kwartet. leeftijd: van 3 jaar. Aantal spelers 2-4
Kleuren-Jenga
Kleuren-Jenga
Eerst bouw je de toren op, bestaande uit kleurrijke langwerpige blokken. Gooi met de kleuren dobbelsteen en haal steeds het blokje met de betreffende kleur eruit. Blijft de toren staan? Zodra deze omvalt, is de speler die daarvoor gezorgd heeft de verliezer en de ander de winnaar. Goede oefening voor het geduld en de concentratie! Leeftijd: 6+ Aantal spelers: 2 - 4
Lirum larum
Lirum larum
Gezond eten moet worden geleerd. De kinderen proberen hun voedingskring te vullen door middel van uitwisseling en vaardige opdrachten. Leeftijd: Vanaf 4 jaar Aantal spelers: 2 - 4
Pas op!
Pas op!
Met dit zelfcontrole spel leer je samen met je vriendjes uit Sesamstraat welke situaties voor jou in en rondom het huis gevaarlijk kunnen zijn. Je plaatst de situatie op de afbeelding in het vak veilig en niet veilig, draai het kaartje om: dan zie je of je gelijk hebt of niet. Op speelse wijze leer je veilig en onveilig verkeerssituaties te herkennen! Aantal spelers: 1 - 4 Leeftijd: 4+
Domino
Domino
Bij dit spel worden afbeeldingen die bij elkaar passen aangelegd. Het doel is om als eerste alle eigen dominostenen kwijt te raken. het spel kan ook alleen, dus door 1 persoon, gespeeld worden. In de handleiding staat deze solovariant beschreven onder 'fantasiestraat'. Leeftijd: 4+ Aantal spelers: 1 - 4
Rol, rol, klein slakje
Rol, rol, klein slakje
Het is weer eens zover, zoals er jaar heeft boer Bertham de kleine potplanten op zijn veld geplant. En hij heeft ook de vogelverschrikker opgesteld als bescherming tegen brutale vogels. Maar hij had beter aan de slakken kunnen denken. Want die verheugen zich nu al reusachtig over de lekkere smulpartij. Wie met zijn knikkerslak het eerst acht plantjes heeft bemachtigd, is winnaar. het keigoede knikkerspel voor jong en oud. Leeftijd: 4-99 Aantal spelers: 2-4
Olifanten parade
Olifanten parade
Vier olifantenfamilies doen mee aan de parade van de jungle olympiade. De kleurige olifanten stellen zich achter elkaar in de rij op. daarbij houden zij elkaar zelfs vast. Wie helpt hen de mooiste kleurrijkste parade te vormen? Leeftijd: 3-7 Aantal spelers: 2-4
Breakout
Breakout
Wie ontsnapt als eerste? Steek om de beurt de stekers in de muur. Pas op; je route kan worden verstoord wanneer je tegenstander je route blokkeert. De eerste die bij het einde komt, wint het spel. Vooruit denken, ruimtelijk inzicht en tactisch spelen zijn vaardigheden die je moet hebben of anders zeker ontwikkeld bij het spelen van dit spel. Leeftijd: 8+ Aantal spelers: 2
Number rumba
Number rumba
Het doel van dit spel is om de opstelling van de blokjes op de standaard vanuit een beginopstelling zo snel mogelijk te veranderen in de opstelling die op een opdrachtkaart staat. Hierbij wordt er steeds 1 blokje verplaatst en mogen niet meer dan 3 blokjes tegelijk op een staat staan. Dit spel is ook geschikt voor kinderen die meer uitdaging nodig hebben. Leeftijd: 8+ Aantal spelers: 1 - 2
Kat en muis
Kat en muis
Vind met de kat de muizen in de juiste kleur op de kaas. Hiervoor moet je wel je geheugen gebruiken want de muisjes zijn verdekt op gesteld onder de rode dopjes. Een amusant 3-d memory-spel. Leeftijd: 4 - 8 jaar Aantal spelers: 2 - 4
Mastermind junior
Mastermind junior
In deze versie van Mastermind zijn de pionnetjes in dierenvorm uitgebracht in diverse kleuren. Door logisch na te denken moet de ene speler de dieren in de diverse kleuren achter een schermpje plaatsen. De tegenspeler moet deze kleurencode kraken. Door steeds een nieuwe rij dieren in diverse kleuren te plaatsen komt hij/zij er uiteindelijk achter wat je juiste volgorde moet zijn. Hoeveel beurten heb je daarvoor nodig? Leeftijd: 6 - 11 jaar Aantal spelers: 2
My first triominos
My first triominos
Met dit spel leer je de kleuren spelenderwijs. Met het originele ontwerp en de duidelijke stenen ontwikkelen kinderen hun motoriek, leren ze de kleuren herkennen en hebben ze tegelijkertijd veel plezier. Leeftijd:5+ Aantal spelers: 2 - 4
Elfenland
Elfenland
Iedere elfen-speler moet een bijzondere proef afleggen voordat ze volwassen wordt. Elke elfen-speler krijgt een landkaart en moet zoveel mogelijk beroemde plaatsen bezoeken. Om zich snel voort te bewegen, mogen ze gebruik maken van hulpdraken, eenhoorns, reuzenzwijnen, elfenfietsen, trollenwagens, toverwolken en vlotten. Maar deze transportmiddelen mogen niet overal gebruikt worden. Er ontstaat een spannende race onder de jonge elfen. Wie bezoekt uiteindelijk de meeste steden en dorpen en neemt van daaruit souvenirs mee? Diegene is de winnaar van het spel. Leeftijd: 8+ Aantal spelers: 2 - 6
Heksenschool
Heksenschool
Alle kleine heksen in het bos mogen hun heksenkunsten laten zien. Onder welke oranje steen ligt het juiste heksensymbool? Probeer deze te onthouden en te vinden, maar pas op dat je niet het symbool van de boze heks omdraait want dan moet je terug naar het begin. Een goed geheugen en een beetje geluk kunnen jou tot de winnende heks maken. Leeftijd: 5+ Aantal spelers: 2 - 4
Piraten pitt
Piraten pitt
Moedige matrozen wagen zich op het pirateneiland en willen waardevolle schatten terugbrengen naar het schip. Alleen als je een goed geheugen hebt en onthoud in welk compartiment van de schatkist je eigen schatten zijn verstopt, kan de waardevolle buit meegenomen worden. Let wel op dat Piratenpiet jou dan niet tegenhoudt. Leeftijd: 6+ Aantal spelers: 2 - 4
Isis & Osiris
Isis & Osiris
Dit is een tactisch geheugen- en rekenspel waarbij spelers om beurten speelstukken en fiches met plus- en minpunten moeten plaatsen. Doel is aan het eind van het spel zoveel mogelijk punten aan hun speelstukken grenzen. Omdat de punten gedekt worden neergelegd, moeten de spelers onthouden waar de positieve en negatieve stukken liggen. De speler met de meeste punten heeft gewonnen. Leeftijd: 7+ Aantal spelers: 2 - 4