Resultaten
Kleurenkwartet
Kleurenkwartet
Dit leuke kwartet is geschikt voor kleuters, niet nog niet kunnen lezen. Het grote plaatje (b.v. gele paraplu) heb je al in de hand. Nu nog opzoek naar de andere 3 gekleurde paraplu's (groene, blauwe en de rode) Heb je alle kleuren van de paraplu's gevonden dan heb je een kwartet. leeftijd: van 3 jaar. Aantal spelers 2-4
Boemeltrein
Boemeltrein
Bij dit spel gaat het erom uit bij elkaar passende afbeeldingen op de kaartjes een kleine trein, die minstens bestaat uit een locomotief, een wagon en een triendienstleider samen te stellen. in totaal is de "bouw" van 3 locomotieven, 3 personenrijtuigen, 3 veewagens en 3 tankwagens mogelijk. Ofschoon voor iedere afzonderlijke wagon 3 kaartjes kunnen dienen zijn voor de bouw van een wagon de middenstukken niet nodig. Iedere speler mag echter gebruiken. dat betekent, dat de lengte van iedere wagon verschillend kan zijn: tenminste twee, ten hoogste vijf kaarten. Leeftijd: vanaf 5 Aantal spelers: 2-4
Burgers zoo
Burgers zoo
Elke speler is directeur van zijn eigen dierentuin en probeert zoveel mogelijk bezoekers aan te trekken. Daartoe moet hij zijn dierenverblijven met uitgezochte diersoorten bevolken. de speler die goede aantallen van de juiste dieren weet te bemachtigen, mag zijn dierentuin uitbreiden. maar.. je kunt ook weer niet teveel verschillende diersoorten opnemen! soms moeten nieuwe aangekochte dieren in het tijdelijk verblijf, totdat een andere speler deze wil kopen. Goed geplaatste attracties betekenen meer bezoek! wie aan het einde van het spel de meeste punten heeft, is de winnaar. Leeftijd: 8 Aantal spelers: 2 - 5
Looping
Looping
Van achtbanen tot suikerspin - je vindt het allemaal! Een pretpark vol attracties. En natuurlijk wil iedereen er zo lang mogelijk bij zijn! Omgekeerde wereld: Niemand wil een 6 rollen. Want elke speler probeert zich met zijn figuur zo langzaam mogelijk door het pretpark te bewegen. Wie als laatste het park verlaat, wint. Vooruitgaan kan worden vertraagd door het slimme gebruik van kaarten. Dus: De laatste zal de eerste zijn! leeftijd: vanaf 6 jaar Aantal spelers: 2-6
Pratende bal
Pratende bal
Met deze 'pratende' bal, kun je 4 spellen spelen. Er zitten 4 bandjes bij die je om de muis van je hand moet binden. De bal geeft instructies, afhankelijk van het gekozen spel. 1 van de spellen betreft een geheugenspel. Er moeten wel AAA batterijen toegevoegd worden. Succes!! Leeftijd: 6+ Aantal spelers: 2 - 6
Kaaskasteel
Kaaskasteel
In dit spel sturen de spelers hun muizen op pad om zo snel mogelijk een aantal verschillende kaassoorten te verzamelen. Maar dat is nog niet zo makkelijk. Het 3D spelbord bestaat uit diverse verschuifbare lagen en zo kan het gebeuren dat een muis door een gat valt en in de gewelven van het kasteel terechtkomt. Met inzicht en slim spel beweeg je je muis door het kasteel heen. Wie haalt de eindstreep? Leeftijd: 6+ Aantal spelers: 2 - 4
Egelspel
Egelspel
Een vrolijk dobbelspel met een stekelige race. Hoe komen de kleine egeltjes aan hun stekels? Doordat jij ze voor hen gaat verzamelen. Maar zorg dan wel dat de juiste kleur stekels bij de juiste egel terecht komt. Wie zijn/haar eerste egeltje vol heeft, heeft gewonnen. Het spel is te spelen in 2 spelniveaus. Leeftijd: 5+ Aantal spelers: 2 - 4
Number rumba
Number rumba
Het doel van dit spel is om de opstelling van de blokjes op de standaard vanuit een beginopstelling zo snel mogelijk te veranderen in de opstelling die op een opdrachtkaart staat. Hierbij wordt er steeds 1 blokje verplaatst en mogen niet meer dan 3 blokjes tegelijk op een staat staan. Dit spel is ook geschikt voor kinderen die meer uitdaging nodig hebben. Leeftijd: 8+ Aantal spelers: 1 - 2
Pinguïn panic
Pinguïn panic
Doel van het spel: Het doel van het spel is zo veel mogelijk pinguïns op de ijsberg achter te laten. Wie als eerste geen pinguïns meer heeft is de winnaar. Aantal spelers: 1-6 Leeftijd: 5-99 Trefwoorden: concentratie, fijne motoriek, oog-handcoördinatie, alleen, samen
Kat en muis
Kat en muis
Vind met de kat de muizen in de juiste kleur op de kaas. Hiervoor moet je wel je geheugen gebruiken want de muisjes zijn verdekt op gesteld onder de rode dopjes. Een amusant 3-d memory-spel. Leeftijd: 4 - 8 jaar Aantal spelers: 2 - 4
Mastermind junior
Mastermind junior
In deze versie van Mastermind zijn de pionnetjes in dierenvorm uitgebracht in diverse kleuren. Door logisch na te denken moet de ene speler de dieren in de diverse kleuren achter een schermpje plaatsen. De tegenspeler moet deze kleurencode kraken. Door steeds een nieuwe rij dieren in diverse kleuren te plaatsen komt hij/zij er uiteindelijk achter wat je juiste volgorde moet zijn. Hoeveel beurten heb je daarvoor nodig? Leeftijd: 6 - 11 jaar Aantal spelers: 2
Schnuffel
Schnuffel
Honden zijn gek op hondenbotjes. Verzamel er zoveel mogelijk door bij elk hondenhok te grabbelen in de zak. Maar let op: het botje dat je grabbelt moet wel overeenkomen met de afbeelding die je van de stapel moet pakken. Anders mag jouw hondje het botje niet houden. Reuze spannend en wie uiteindelijk de meeste botjes voor zijn/haar hondje verzameld heeft, heeft gewonnen. Leeftijd: 5+ Aantal spelers: 3 - 4
Piraten pitt
Piraten pitt
Moedige matrozen wagen zich op het pirateneiland en willen waardevolle schatten terugbrengen naar het schip. Alleen als je een goed geheugen hebt en onthoud in welk compartiment van de schatkist je eigen schatten zijn verstopt, kan de waardevolle buit meegenomen worden. Let wel op dat Piratenpiet jou dan niet tegenhoudt. Leeftijd: 6+ Aantal spelers: 2 - 4
Hallo das
Hallo das
Je loopt door het bos en probeert om zoveel mogelijk lekkernijen, maar geen vuilnis, voor de das te verzamelen. Degene die als eerste voldoende punten aan das-fiches heeft verzameld, wint het spel. Leeftijd: 5+ Aantal spelers: 2 - 4
Spokenjacht
Spokenjacht
In Canterville Castle is een groepje spokenjagers op zoek naar het spook 'Edgar'. 's Nachts sluipen de spokenjagers van kamer tot kamer om te proberen Edgar te pakken te krijgen. Via trappen, ladders, deuren en luiken kunnen de spokenjagers alle kamers van het kasteel bereiken. Maar let op; spook 'Edgar' kan ook door muren, vlieren en plafonds zweven. De spokenjagers proberen het spook, gespeeld door 1 van de spelers, te vangen. Het spook probeert uit handen van de jagers te blijven. Wie wint het spel? Leeftijd: 8 - 99 jaar Aantal spelers: 5 - 6
Isis & Osiris
Isis & Osiris
Dit is een tactisch geheugen- en rekenspel waarbij spelers om beurten speelstukken en fiches met plus- en minpunten moeten plaatsen. Doel is aan het eind van het spel zoveel mogelijk punten aan hun speelstukken grenzen. Omdat de punten gedekt worden neergelegd, moeten de spelers onthouden waar de positieve en negatieve stukken liggen. De speler met de meeste punten heeft gewonnen. Leeftijd: 7+ Aantal spelers: 2 - 4
Vier kikkers op een rij
Vier kikkers op een rij
Vrolijke kikkers zitten op hun lelieblad. Ze lijken allemaal op elkaar, maar toch niet helemaal. Er zijn kleine nuance-verschillen; de 1 heeft een koptelefoon, de ander een zonnebril. Sommigen zijn groen, anderen bruin etc. Kun jij de 4 dezelfde kikkers op een rij krijgen? Het is niet zo simpel als het lijkt omdat jouw tegenstander je natuurlijk probeert te blokkeren! Succes!! Leeftijd: 6+ Aantal spelers: 2
Step & memo
Step & memo
Alle spelers krijgen (echte) voetstappers uitgereikt waarmee in de loop van het spel een steeds groter spoor wordt gevormd. Onder elke voetstap komt een kaartje te liggen met een onderwerp dat uitgebeeld moet worden. Dat kaartje mag je maar 1 keer bekijken. Iedere beurt begint vooraan: hoppend van de eerste naar de tweede en weer volgende voetstap. Zo haal je punten door bij elke stap het juiste onderwerp uit te beelden. Hoe meer voetstappen erbij komen, hoe moeilijker het wordt om je ter herinneren WAT je ook alweer Waar moet uitbeelden. De ultieme geheugentraining vol plezier! Ook geschikt voor mini-partijtjes. Leeftijd: 4+ Aantal spelers: 2 - 4
Eurozakgeldspel
Eurozakgeldspel
Euro's sparen voor bijv. een nieuwe fiets! Leer te sparen en te betalen. Want daar gaat het om in dit educatieve en spannende spel. Je leert spelenderwijs je euro's toed te tellen, je leert voordelig in de kopen en weet uiteindelijk wat rente op je bank krijgen, inhoudt. En wie daar het handigste in is/wordt die wint uiteindelijk het spel. Dus hoe vaker je het spel hoe slimmer je wordt. Leeftijd: 6+ Aantal spelers:; 2 - 4
Wedstrijd voor goud
Wedstrijd voor goud
Schip Ahoy! Maak een reis terug in de tijd in de tijden dat schepen over de zeeën voeren op zoek naar goud en piraten deze probeerden te roven. Met 2 of maximaal 4 bootjes ga je de zee op en gaat welke piraat als eerste de schat te pakken heeft, heeft gewonnen. Maar pas op; piraten kunnen overboord vallen of het schip kan zinken en dan begint alles opnieuw. Aantal spelers: 2 -4 Leeftijd: 5+
Bruggetje lopen
Bruggetje lopen
Met vier pionnen van dezelfde kleur en plaatst die voor de trappen van de brug. via een kleurendobbelsteen brengt mijn de pionnen naar de overkant van de brug. Het spel wordt gewonnen door de speler die als eerste zijn vier pionnen veilig naar de overkant heeft gebracht. Leeftijd: vanaf 4 jaar Aantal Spelers: 2
Schattenjacht
Schattenjacht
OP jacht naar de schat, De kleinste piraat houd de schatkaart in z'n handen. er is geen twijfel mogelijk, dit is het juiste eiland hier moet de schat van de oude kapitein verstopt zijn! Maar hij heeft helemaal niet in de gaten dat er ook nog andere piraten zijn die van de schat weten en ook op de woeste tijger, die hem het zoeken lastig maakt, is hij niet voorbereid. Het is het begin van een spannende wedstrijd. Het duurt ca. 15 minuten. leeftijd: 7-99 jaar, 2- 4 spelers
Castello del drago
Castello del drago
Slaagt u erin de burcht van de dappere ridders te verdedigen tegen d draken? samen bent u sterk en met een beetje tactiek en een beetje geluk bij het gooien van de dobbelstenen kan u de zes draken zeker en vast verslaan Leeftijd: vanaf 5 Aantal spelers: 2-4
Het kleine zeemeermin spel
Het kleine zeemeermin spel
Het kleine zeemeermin spel. Maak samen met Ariel , de kleine zeemeermin en haar vriendjes een spannende tocht over de bodem van de zee. Het schip van de prins drijft boven de onderwaterwereld van Ariel. Verzamel de 3 vriendjes Botje, Jutte en Sebastiaan, klim aan boord van het schip en red Prins Erik. Maar.. pas op de 2 gevaarlijke 'schatjes' van Ursula en de zee heks, want die pakken al je vriendjes af! De spelers die het eerste Prins Erik vindt heeft gewonnen Leeftijd: vanaf 5 jaar Spelers: 2-4