Speel-o-theek 't Gooi

Home > Ons speelgoed > Ons speelgoed overzicht

Resultaten

Toon filters 3
Kleurenkwartet

Kleurenkwartet

Artnr.: H0313
Kleurenkwartet

Kleurenkwartet

Artnr.: H0313

Dit leuke kwartet is geschikt voor kleuters, niet nog niet kunnen lezen. Het grote plaatje (b.v. gele paraplu) heb je al in de hand. Nu nog opzoek naar de andere 3 gekleurde paraplu's (groene, blauwe en de rode) Heb je alle kleuren van de paraplu's gevonden dan heb je een kwartet. leeftijd: van 3 jaar. Aantal spelers 2-4

Kenmerken
Denkspel
Fijne motoriek
Kleuren
Logica
Tellen
Gezelschapsspellen
H Geel
Reserveren
Kleuren-Jenga

Kleuren-Jenga

Artnr.: H0853
Kleuren-Jenga

Kleuren-Jenga

Artnr.: H0853

Eerst bouw je de toren op, bestaande uit kleurrijke langwerpige blokken. Gooi met de kleuren dobbelsteen en haal steeds het blokje met de betreffende kleur eruit. Blijft de toren staan? Zodra deze omvalt, is de speler die daarvoor gezorgd heeft de verliezer en de ander de winnaar. Goede oefening voor het geduld en de concentratie! Leeftijd: 6+ Aantal spelers: 2 - 4

Kenmerken
Concentratie
Denkspel
Fijne motoriek
Kleuren
Oog-Handcoördinatie
Gezelschapsspellen
H Geel
Reserveren
Toot & Otto

Toot & Otto

Artnr.: H1111
Toot & Otto

Toot & Otto

Artnr.: H1111

De ene speler is TOOT en de andere is OTTO. Wie het eerste zijn naam spelt (horizontaal, verticaal of diagonaal) wint het spel. Een leuk denkspel voor kinderen Leeftijd: vanaf 4 jaar Aantal spelers: 2

Kenmerken
Denkspel
Fijne motoriek
Logica
Oog-Handcoördinatie
Gezelschapsspellen
H Geel
Reserveren
Looping

Looping

Artnr.: H1815
Looping

Looping

Artnr.: H1815

Van achtbanen tot suikerspin - je vindt het allemaal! Een pretpark vol attracties. En natuurlijk wil iedereen er zo lang mogelijk bij zijn! Omgekeerde wereld: Niemand wil een 6 rollen. Want elke speler probeert zich met zijn figuur zo langzaam mogelijk door het pretpark te bewegen. Wie als laatste het park verlaat, wint. Vooruitgaan kan worden vertraagd door het slimme gebruik van kaarten. Dus: De laatste zal de eerste zijn! leeftijd: vanaf 6 jaar Aantal spelers: 2-6

Kenmerken
Concentratie
Denkspel
Logica
Tellen
Gezelschapsspellen
H Geel
Reserveren
Pratende bal

Pratende bal

Artnr.: H1922
Pratende bal

Pratende bal

Artnr.: H1922

Met deze 'pratende' bal, kun je 4 spellen spelen. Er zitten 4 bandjes bij die je om de muis van je hand moet binden. De bal geeft instructies, afhankelijk van het gekozen spel. 1 van de spellen betreft een geheugenspel. Er moeten wel AAA batterijen toegevoegd worden. Succes!! Leeftijd: 6+ Aantal spelers: 2 - 6

Kenmerken
Concentratie
Denkspel
Grove motoriek
Oog-Handcoördinatie
Reactievermogen
Samenwerken
Gezelschapsspellen
H Geel
Reserveren
Kinderbingo

Kinderbingo

Artnr.: H1949
Kinderbingo

Kinderbingo

Artnr.: H1949

Kinderbingo: wie het eerst met de chips op zijn eigen kaart een rij van 5 plaatjes vol kan maken is winnaar Leeftijd: 5 - 8 jaar Aantal Spelers: 2 - 6

Kenmerken
Concentratie
Oog-Handcoördinatie
Gezelschapsspellen
H Geel
Reserveren
Kaaskasteel

Kaaskasteel

Artnr.: H2188
Kaaskasteel

Kaaskasteel

Artnr.: H2188

In dit spel sturen de spelers hun muizen op pad om zo snel mogelijk een aantal verschillende kaassoorten te verzamelen. Maar dat is nog niet zo makkelijk. Het 3D spelbord bestaat uit diverse verschuifbare lagen en zo kan het gebeuren dat een muis door een gat valt en in de gewelven van het kasteel terechtkomt. Met inzicht en slim spel beweeg je je muis door het kasteel heen. Wie haalt de eindstreep? Leeftijd: 6+ Aantal spelers: 2 - 4

Kenmerken
Creatief
Logica
Tellen
Gezelschapsspellen
H Geel
Reserveren
Contact

Contact

Artnr.: H2506
Contact

Contact

Artnr.: H2506

Rivers, Roads and Rails is zo'n spel. Elke speler begint met een eerste stapel van 10 tegels. Het spel verloopt dan als een traditioneel tegellegspel, waarbij elke speler probeert een tegel te plaatsen die overeenkomt met een van beide uiteinden van de groeiende combinatie van rivieren, wegen of rails.Tegels moeten precies overeenkomen, en als je geen tegel hebt, kun je op een van de twee plekken spelen (hoewel een derde plek kan openen als je de zeer zeldzame takkenkaart trekt) moet je een tegel tekenen. Lukt het je om een tegel te bespelen en je hebt minder dan 10 tegels, dan moet je een tegel tekenen. Dus je stapel tegels gaat de rest van het spel door als 10 of iets groter dan 10, totdat de doos geen nieuwe tegels meer heeft om je tegels aan te vullen. Dan wint de eerste speler die geen tegels meer heeft. Leeftijd: vanaf 4 jaar Aantal Spelers: 2-10

Kenmerken
Denkspel
Fijne motoriek
Oog-Handcoördinatie
Gezelschapsspellen
H Geel
Reserveren
Halli Galli jr.

Halli Galli jr.

Artnr.: H3304
Halli Galli jr.

Halli Galli jr.

Artnr.: H3304

Iedere speler krijgt een gedekte stapel kaarten met blije en verdrietige clowns. Om beurten draait een speler een kaart om. Zodra er bij 2 spelers een blije clown te zien is, druk je z.s.m. op de bel. Wie reageert er als eerste? Die mag de openliggende kaarten hebben. Zodra er bij 2 spelers een verdrietige clown te zien is, mag je juist niet op de bel drukken. Wie als eerste geen kaarten meer heeft, heeft verloren. Wie blijft er als laatste over? Dit spel voor jonge spelertjes vereist snelheid, concentratie dus je reactievermogen wordt flink op de proef gesteld. Leeftijd: 3+ Aantal spelers: 2 - 4

Kenmerken
Concentratie
Denkspel
Fijne motoriek
Oog-Handcoördinatie
Reactievermogen
Gezelschapsspellen
H Geel
Reserveren
Breakout

Breakout

Artnr.: H4611
Breakout

Breakout

Artnr.: H4611

Wie ontsnapt als eerste? Steek om de beurt de stekers in de muur. Pas op; je route kan worden verstoord wanneer je tegenstander je route blokkeert. De eerste die bij het einde komt, wint het spel. Vooruit denken, ruimtelijk inzicht en tactisch spelen zijn vaardigheden die je moet hebben of anders zeker ontwikkeld bij het spelen van dit spel. Leeftijd: 8+ Aantal spelers: 2

Kenmerken
Concentratie
Denkspel
Fijne motoriek
Logica
Oog-Handcoördinatie
Plusmateriaal
Samenwerken
Gezelschapsspellen
H Geel
Reserveren
Egelspel

Egelspel

Artnr.: H4628
Egelspel

Egelspel

Artnr.: H4628

Een vrolijk dobbelspel met een stekelige race. Hoe komen de kleine egeltjes aan hun stekels? Doordat jij ze voor hen gaat verzamelen. Maar zorg dan wel dat de juiste kleur stekels bij de juiste egel terecht komt. Wie zijn/haar eerste egeltje vol heeft, heeft gewonnen. Het spel is te spelen in 2 spelniveaus. Leeftijd: 5+ Aantal spelers: 2 - 4

Kenmerken
Fijne motoriek
Oog-Handcoördinatie
Samenwerken
Tellen
Gezelschapsspellen
Fantasie
H Geel
Reserveren
Number rumba

Number rumba

Artnr.: H4633
Number rumba

Number rumba

Artnr.: H4633

Het doel van dit spel is om de opstelling van de blokjes op de standaard vanuit een beginopstelling zo snel mogelijk te veranderen in de opstelling die op een opdrachtkaart staat. Hierbij wordt er steeds 1 blokje verplaatst en mogen niet meer dan 3 blokjes tegelijk op een staat staan. Dit spel is ook geschikt voor kinderen die meer uitdaging nodig hebben. Leeftijd: 8+ Aantal spelers: 1 - 2

Kenmerken
Concentratie
Denkspel
Logica
Plusmateriaal
Tellen
Gezelschapsspellen
H Geel
Reserveren
Pinguïn panic

Pinguïn panic

Artnr.: H4645
Pinguïn panic

Pinguïn panic

Artnr.: H4645

Doel van het spel: Het doel van het spel is zo veel mogelijk pinguïns op de ijsberg achter te laten. Wie als eerste geen pinguïns meer heeft is de winnaar. Aantal spelers: 1-6 Leeftijd: 5-99 Trefwoorden: concentratie, fijne motoriek, oog-handcoördinatie, alleen, samen

Kenmerken
Concentratie
Fijne motoriek
Oog-Handcoördinatie
Tellen
Gezelschapsspellen
H Geel
Reserveren
Kat en muis

Kat en muis

Artnr.: H4662
Kat en muis

Kat en muis

Artnr.: H4662

Vind met de kat de muizen in de juiste kleur op de kaas. Hiervoor moet je wel je geheugen gebruiken want de muisjes zijn verdekt op gesteld onder de rode dopjes. Een amusant 3-d memory-spel. Leeftijd: 4 - 8 jaar Aantal spelers: 2 - 4

Kenmerken
Concentratie
Kleuren
Samenwerken
Tellen
Gezelschapsspellen
H Geel
Reserveren
Mastermind junior

Mastermind junior

Artnr.: H4663
Mastermind junior

Mastermind junior

Artnr.: H4663

In deze versie van Mastermind zijn de pionnetjes in dierenvorm uitgebracht in diverse kleuren. Door logisch na te denken moet de ene speler de dieren in de diverse kleuren achter een schermpje plaatsen. De tegenspeler moet deze kleurencode kraken. Door steeds een nieuwe rij dieren in diverse kleuren te plaatsen komt hij/zij er uiteindelijk achter wat je juiste volgorde moet zijn. Hoeveel beurten heb je daarvoor nodig? Leeftijd: 6 - 11 jaar Aantal spelers: 2

Kenmerken
Concentratie
Denkspel
Fijne motoriek
Kleuren
Logica
Rekenen
Samenwerken
Tellen
Gezelschapsspellen
H Geel
Reserveren
Kayanak

Kayanak

Artnr.: H4685
Kayanak

Kayanak

Artnr.: H4685

Vissen, ijs & avontuur! Daar gaat dit spel over. IJsberen in het noordpoolgebied moeten natuurlijk eten, ze zijn gek op vis. Met een beetje geluk kun je de felbegeerde vis uit de zee halen als je vooruitziend over de ijsschotsen beweegt. Je moet dan wel het ijs op de juiste plaatsen open hakken en de hengel goed plaatsen voor de vis van jou is. Dit spel bestaat uit 2 tot 4 ijsvissers vanaf 4 jaar en de hengels zijn voorzien van magneetjes. Leeftijd: 4 - 7 Aantal spelers: 2 - 4

Kenmerken
Concentratie
Fijne motoriek
Oog-Handcoördinatie
Samenwerken
Gezelschapsspellen
H Geel
Reserveren
Schnuffel

Schnuffel

Artnr.: H4690
Schnuffel

Schnuffel

Artnr.: H4690

Honden zijn gek op hondenbotjes. Verzamel er zoveel mogelijk door bij elk hondenhok te grabbelen in de zak. Maar let op: het botje dat je grabbelt moet wel overeenkomen met de afbeelding die je van de stapel moet pakken. Anders mag jouw hondje het botje niet houden. Reuze spannend en wie uiteindelijk de meeste botjes voor zijn/haar hondje verzameld heeft, heeft gewonnen. Leeftijd: 5+ Aantal spelers: 3 - 4

Kenmerken
Concentratie
Logopedie
Samenwerken
Tellen
Gezelschapsspellen
H Geel
Reserveren
Heksenschool

Heksenschool

Artnr.: H4905
Heksenschool

Heksenschool

Artnr.: H4905

Alle kleine heksen in het bos mogen hun heksenkunsten laten zien. Onder welke oranje steen ligt het juiste heksensymbool? Probeer deze te onthouden en te vinden, maar pas op dat je niet het symbool van de boze heks omdraait want dan moet je terug naar het begin. Een goed geheugen en een beetje geluk kunnen jou tot de winnende heks maken. Leeftijd: 5+ Aantal spelers: 2 - 4

Kenmerken
Concentratie
Fijne motoriek
Kleuren
Oog-Handcoördinatie
Samenwerken
Gezelschapsspellen
H Geel
Reserveren
Presto pippo

Presto pippo

Artnr.: H4914
Presto pippo

Presto pippo

Artnr.: H4914

Ober Pippo werkt in een restaurant. Zijn belangrijkste taak is zoveel mogelijk vies geworden servies van de tafels af te ruimen. Kun jij hem hierbij helpen? Stapel zoveel mogelijk stukken servies op op jouw dienblad. Maar pas op dat het niet omvalt want dan ben je af. Wie kan de hoogste stapel servies op het dienblad krijgen? Leeftijd: 4+ Aantal spelers: 2 - 6

Kenmerken
Concentratie
Fijne motoriek
Oog-Handcoördinatie
Samenwerken
Gezelschapsspellen
H Geel
Reserveren
Spokenjacht

Spokenjacht

Artnr.: H4919
Spokenjacht

Spokenjacht

Artnr.: H4919

In Canterville Castle is een groepje spokenjagers op zoek naar het spook 'Edgar'. 's Nachts sluipen de spokenjagers van kamer tot kamer om te proberen Edgar te pakken te krijgen. Via trappen, ladders, deuren en luiken kunnen de spokenjagers alle kamers van het kasteel bereiken. Maar let op; spook 'Edgar' kan ook door muren, vlieren en plafonds zweven. De spokenjagers proberen het spook, gespeeld door 1 van de spelers, te vangen. Het spook probeert uit handen van de jagers te blijven. Wie wint het spel? Leeftijd: 8 - 99 jaar Aantal spelers: 5 - 6

Kenmerken
Concentratie
Denkspel
Logica
Samenwerken
Tellen
Gezelschapsspellen
H Geel
Reserveren
Halli Galli

Halli Galli

Artnr.: H4920
Halli Galli

Halli Galli

Artnr.: H4920

Spectaculair reactie-spel. Wie tot 5 kan tellen kan meedoen. Iedere speler krijgt een gedekte stapel kaarten. Op elke kaart staan 1 of meerdere vruchten afgebeeld. Als van een bepaalde vrucht 5 exemplaren zichtbaar op tafel gelegd zijn, proberen alle spelers zo snel mogelijk op de bel te drukken. Wie dat als eerste doet, krijgt alle open kaarten. Wie geen kaarten meer heeft, is uitgeschakeld. Wie blijft als laatste over? Leeftijd: 6 - 99 jaar Aantal spelers: 2 - 6

Kenmerken
Concentratie
Creatief
Denkspel
Oog-Handcoördinatie
Reactievermogen
Gezelschapsspellen
H Geel
Reserveren
Isis & Osiris

Isis & Osiris

Artnr.: H4924
Isis & Osiris

Isis & Osiris

Artnr.: H4924

Dit is een tactisch geheugen- en rekenspel waarbij spelers om beurten speelstukken en fiches met plus- en minpunten moeten plaatsen. Doel is aan het eind van het spel zoveel mogelijk punten aan hun speelstukken grenzen. Omdat de punten gedekt worden neergelegd, moeten de spelers onthouden waar de positieve en negatieve stukken liggen. De speler met de meeste punten heeft gewonnen. Leeftijd: 7+ Aantal spelers: 2 - 4

Kenmerken
Concentratie
Denkspel
Plusmateriaal
Samenwerken
Tellen
Gezelschapsspellen
H Geel
Reserveren
Vier kikkers op een rij

Vier kikkers op een rij

Artnr.: H4929
Vier kikkers op een rij

Vier kikkers op een rij

Artnr.: H4929

Vrolijke kikkers zitten op hun lelieblad. Ze lijken allemaal op elkaar, maar toch niet helemaal. Er zijn kleine nuance-verschillen; de 1 heeft een koptelefoon, de ander een zonnebril. Sommigen zijn groen, anderen bruin etc. Kun jij de 4 dezelfde kikkers op een rij krijgen? Het is niet zo simpel als het lijkt omdat jouw tegenstander je natuurlijk probeert te blokkeren! Succes!! Leeftijd: 6+ Aantal spelers: 2

Kenmerken
Concentratie
Denkspel
Plusmateriaal
Samenwerken
Tellen
Gezelschapsspellen
H Geel
Reserveren
Step & memo

Step & memo

Artnr.: H4936
Step & memo

Step & memo

Artnr.: H4936

Alle spelers krijgen (echte) voetstappers uitgereikt waarmee in de loop van het spel een steeds groter spoor wordt gevormd. Onder elke voetstap komt een kaartje te liggen met een onderwerp dat uitgebeeld moet worden. Dat kaartje mag je maar 1 keer bekijken. Iedere beurt begint vooraan: hoppend van de eerste naar de tweede en weer volgende voetstap. Zo haal je punten door bij elke stap het juiste onderwerp uit te beelden. Hoe meer voetstappen erbij komen, hoe moeilijker het wordt om je ter herinneren WAT je ook alweer Waar moet uitbeelden. De ultieme geheugentraining vol plezier! Ook geschikt voor mini-partijtjes. Leeftijd: 4+ Aantal spelers: 2 - 4

Kenmerken
Concentratie
Creatief
Denkspel
Grove motoriek
Oog-Handcoördinatie
Samenwerken
Gezelschapsspellen
H Geel
Reserveren
Filters
Rubrieken
Special
  • Uitgelicht (0)
  • Partijtje of feest (0)
  • Autisme (0)
  • Blind/Slechtziend (0)
  • Dyslexie (0)
  • Ouderen (0)
Terug naar ons speelgoed
Rubrieken
Special
  • Uitgelicht (0)
  • Partijtje of feest (0)
  • Autisme (0)
  • Blind/Slechtziend (0)
  • Dyslexie (0)
  • Ouderen (0)
Toon 60 resultaten