Resultaten
Boemeltrein
Boemeltrein
Bij dit spel gaat het erom uit bij elkaar passende afbeeldingen op de kaartjes een kleine trein, die minstens bestaat uit een locomotief, een wagon en een triendienstleider samen te stellen. in totaal is de "bouw" van 3 locomotieven, 3 personenrijtuigen, 3 veewagens en 3 tankwagens mogelijk. Ofschoon voor iedere afzonderlijke wagon 3 kaartjes kunnen dienen zijn voor de bouw van een wagon de middenstukken niet nodig. Iedere speler mag echter gebruiken. dat betekent, dat de lengte van iedere wagon verschillend kan zijn: tenminste twee, ten hoogste vijf kaarten. Leeftijd: vanaf 5 Aantal spelers: 2-4
Burgers zoo
Burgers zoo
Elke speler is directeur van zijn eigen dierentuin en probeert zoveel mogelijk bezoekers aan te trekken. Daartoe moet hij zijn dierenverblijven met uitgezochte diersoorten bevolken. de speler die goede aantallen van de juiste dieren weet te bemachtigen, mag zijn dierentuin uitbreiden. maar.. je kunt ook weer niet teveel verschillende diersoorten opnemen! soms moeten nieuwe aangekochte dieren in het tijdelijk verblijf, totdat een andere speler deze wil kopen. Goed geplaatste attracties betekenen meer bezoek! wie aan het einde van het spel de meeste punten heeft, is de winnaar. Leeftijd: 8 Aantal spelers: 2 - 5
Wat wil ik worden?
Wat wil ik worden?
Het spel bestaat uit 52 kaarten, die twee aan twee bij elkaar horen. worden de juiste paren bij elkaar gelegd dan passen de puzzelvormen in elkaar. Op een kaartje staat steeds een beroep, op het andere een werktuig, dat bij dat beroep hoort. Leeftijd: 4-7 jaar Aantal spelers: 1-4
Tik tak boem
Tik tak boem
Ver zin zo snel mogelijk het woord, voordat de bom barst. De Tikkende tijdbom gaat van hand tot hand en kan elk moment ontploffen! Verzin. zo snel mogelijk een woord met de lettergreep van het kaartje; woorden die jij normaal uit de mouw schud. de zenuwen gieren door het lijf, kan jij een woord bedenken onder hoge druk? doe het snel, zodat je de bom meteen kunt doorgeven! Pas op, want als de andere spelers net zo snel zijn als jij, kan de bom jou nog eens bereiken en hij kan elk moment barsten! Leeftijd: vanaf 8 jaar Aantal spelers: 2 - 12
Apenstreken
Apenstreken
Dit is een spel dat kinderen helpt in hun zintuiglijke ontwikkeling. Wie doet het beste een aap na en wie herinnert zich welke streken ze allemaal hebben uitgehaald? Leeftijd: 4+ Aantal spelers: 2 - 6
Breakout
Breakout
Wie ontsnapt als eerste? Steek om de beurt de stekers in de muur. Pas op; je route kan worden verstoord wanneer je tegenstander je route blokkeert. De eerste die bij het einde komt, wint het spel. Vooruit denken, ruimtelijk inzicht en tactisch spelen zijn vaardigheden die je moet hebben of anders zeker ontwikkeld bij het spelen van dit spel. Leeftijd: 8+ Aantal spelers: 2
Wat is het?
Wat is het?
Met dit 'ik zie, ik zie wat jij niet ziet'- Denkspel moet je er met max. 15 vragen achter zien te komen welke afbeelding er op het kaartje staat van je tegenspeler. Deze kaart win je als je het bij het rechte eind hebt. En je raadt het al; wie de meeste kaarten heeft verzameld, heeft gewonnen. Leeftijd: 9+ Aantal spelers: 2 - 6
Egelspel
Egelspel
Een vrolijk dobbelspel met een stekelige race. Hoe komen de kleine egeltjes aan hun stekels? Doordat jij ze voor hen gaat verzamelen. Maar zorg dan wel dat de juiste kleur stekels bij de juiste egel terecht komt. Wie zijn/haar eerste egeltje vol heeft, heeft gewonnen. Het spel is te spelen in 2 spelniveaus. Leeftijd: 5+ Aantal spelers: 2 - 4
Number rumba
Number rumba
Het doel van dit spel is om de opstelling van de blokjes op de standaard vanuit een beginopstelling zo snel mogelijk te veranderen in de opstelling die op een opdrachtkaart staat. Hierbij wordt er steeds 1 blokje verplaatst en mogen niet meer dan 3 blokjes tegelijk op een staat staan. Dit spel is ook geschikt voor kinderen die meer uitdaging nodig hebben. Leeftijd: 8+ Aantal spelers: 1 - 2
Elfenland
Elfenland
Iedere elfen-speler moet een bijzondere proef afleggen voordat ze volwassen wordt. Elke elfen-speler krijgt een landkaart en moet zoveel mogelijk beroemde plaatsen bezoeken. Om zich snel voort te bewegen, mogen ze gebruik maken van hulpdraken, eenhoorns, reuzenzwijnen, elfenfietsen, trollenwagens, toverwolken en vlotten. Maar deze transportmiddelen mogen niet overal gebruikt worden. Er ontstaat een spannende race onder de jonge elfen. Wie bezoekt uiteindelijk de meeste steden en dorpen en neemt van daaruit souvenirs mee? Diegene is de winnaar van het spel. Leeftijd: 8+ Aantal spelers: 2 - 6
Piraten pitt
Piraten pitt
Moedige matrozen wagen zich op het pirateneiland en willen waardevolle schatten terugbrengen naar het schip. Alleen als je een goed geheugen hebt en onthoud in welk compartiment van de schatkist je eigen schatten zijn verstopt, kan de waardevolle buit meegenomen worden. Let wel op dat Piratenpiet jou dan niet tegenhoudt. Leeftijd: 6+ Aantal spelers: 2 - 4
Hallo das
Hallo das
Je loopt door het bos en probeert om zoveel mogelijk lekkernijen, maar geen vuilnis, voor de das te verzamelen. Degene die als eerste voldoende punten aan das-fiches heeft verzameld, wint het spel. Leeftijd: 5+ Aantal spelers: 2 - 4
Isis & Osiris
Isis & Osiris
Dit is een tactisch geheugen- en rekenspel waarbij spelers om beurten speelstukken en fiches met plus- en minpunten moeten plaatsen. Doel is aan het eind van het spel zoveel mogelijk punten aan hun speelstukken grenzen. Omdat de punten gedekt worden neergelegd, moeten de spelers onthouden waar de positieve en negatieve stukken liggen. De speler met de meeste punten heeft gewonnen. Leeftijd: 7+ Aantal spelers: 2 - 4
Vier kikkers op een rij
Vier kikkers op een rij
Vrolijke kikkers zitten op hun lelieblad. Ze lijken allemaal op elkaar, maar toch niet helemaal. Er zijn kleine nuance-verschillen; de 1 heeft een koptelefoon, de ander een zonnebril. Sommigen zijn groen, anderen bruin etc. Kun jij de 4 dezelfde kikkers op een rij krijgen? Het is niet zo simpel als het lijkt omdat jouw tegenstander je natuurlijk probeert te blokkeren! Succes!! Leeftijd: 6+ Aantal spelers: 2
Eurozakgeldspel
Eurozakgeldspel
Euro's sparen voor bijv. een nieuwe fiets! Leer te sparen en te betalen. Want daar gaat het om in dit educatieve en spannende spel. Je leert spelenderwijs je euro's toed te tellen, je leert voordelig in de kopen en weet uiteindelijk wat rente op je bank krijgen, inhoudt. En wie daar het handigste in is/wordt die wint uiteindelijk het spel. Dus hoe vaker je het spel hoe slimmer je wordt. Leeftijd: 6+ Aantal spelers:; 2 - 4
Wedstrijd voor goud
Wedstrijd voor goud
Schip Ahoy! Maak een reis terug in de tijd in de tijden dat schepen over de zeeën voeren op zoek naar goud en piraten deze probeerden te roven. Met 2 of maximaal 4 bootjes ga je de zee op en gaat welke piraat als eerste de schat te pakken heeft, heeft gewonnen. Maar pas op; piraten kunnen overboord vallen of het schip kan zinken en dan begint alles opnieuw. Aantal spelers: 2 -4 Leeftijd: 5+
Woordenrally Europa
Woordenrally Europa
Op naar de razende woordenrally dwars door Europa! de kinderen gaan met trein, auto, vliegtuig of per schip op weg en proberen zo snel mogelijk vier van vijf Europese hoofdsteden te bezoeken en daar ansichtkaarten te verzamelen. maar het is helemaal niet zo gemakkelijk om vooruit te komen, want er wordt hier geen dobbelsteen gebruikt! Alleen degene die de afbeeldingen goed bekijkt en bij hun beschrijving over fantasie beschikt, bereikt z'n goed bekijkt en bij hun beschrijving over fantasie beschikt, bereikt z'n doel.... Leeftijd: 5-10 Aantal spelers: 2-4
Mijn eerste natuurspel
Mijn eerste natuurspel
Met dit spel leren kinderen spelenderwijs hoe jonge dieren opgroeien. zo doende ontdekken ze veel over honen reeen zangvogels eenden, kikkers, lieveheersbeestjes en vlinders. wie slim speelt en ook nog goed onthouden kan waar de gezochte kaartjes liggen, wint. Zo is leren leuk. Leeftijd: 5-8 jaar Aantal spelers: 1-4
Geoprimo
Geoprimo
Geoprimo is een sluw educatief observatiespel; om het spelbord voor te bereiden, moeten kinderen een puzzel van de wereldkaart maken in 22 stukjes. vervolgens moeten kinderen tijdens het spel zo snel mogelijk visuele elementen vinden die verband houden met de contineten van de wereld. Leeftijd: 5 Aantal spelers: 2-6
Vlotte geesten
Vlotte geesten
Het spook heeft in de ruïnes van de burcht een oud fototoestel gevonden. Daarmee heeft hij alles vastgelegd wat hij bij het rondspoken graag laat verdwijnen.. en hij wil zelfs ook wel eens in het niets oplossen! maar de foto's zijn vreemd: gek genoeg blijken de voorwerpen vaak de verkeerde kleur te hebben. soms is de groenen fles wit, dan weer blauw. de foto's zijn zo verwarrend dat hij niet meer weet wat hij moet wegtoveren. wie kan het juiste voorwerp noemen en laten verdwijnen.
Halli Galli extreme
Halli Galli extreme
Iedere speler krijgt een gedekte stapel kaarten. Op elke kaart staan één of meer vruchten of een dier. Om beurten draait iedere speler een kaart om en legt deze op zijn eventueel eerder omgedraaide kaarten. Zo is voor iedere speler altijd maar één kaart zichtbaar. De spelers proberen op de bel te drukken als: Er twee gelijke vruchtenkaarten zichtbaar zijn Er een olifant zichtbaar is, maar geen aardbeien Er een aap zichtbaar is, maar geen citroenen Er een varken zichtbaar is Wie dat als eerste doet, krijgt alle open kaarten. Wie geen kaarten meer heeft, is uitgeschakeld. Wie blijft als laatste over? Halli Galli Extreme maakt het bekende spel met de bel nog chaotischer en hilarischer. Wanneer moet je bellen en wanneer juist niet? Opletten geblazen dus! Leeftijd: 2 a 4 spelers, vanaf 8 jaar
Lunar commando
Lunar commando
Bouw als eerste genoeg ruimtestations om plaats te bieden aan een bemanning van robots en astronauten. vertraag je tegenstanders door Ufo's op ze af te sturen. Wie als eerste een volledige benaminning bij elkaar brengt, wint en mag de maanraket lanceren. een enorm leuk, strategisch spel. leeftijd: 7 spelers: 2
Dierentuin
Dierentuin
Dobbel je eigen dierentuin bij elkaar. Je bent manager van een kleine dierentuin en probeert je verblijven met dieren te vullen. Aan het eind van het spel verdien je daar punten mee. Maar zitten je verblijven vol, dan moet je het overschot aan dieren in de stal onderbrengen, wat weer minpunten oplevert. Heb je aan het einde de meeste punten, dan ben je de winnaar. Leeftijd: 7 - 99 Aantal spelers: 2 - 4
Magor de tovenaar
Magor de tovenaar
Het is vandaag een bijzondere dag. Jullie mogen de grote tovenaar Magor helpen in z'n toverkeuken. Met z'n allen gaan jullie een nieuwe toverdrank brouwen. De tovenaar heeft gevraagd de ingrediënten voor de toverdrank mee te nemen. Omdat jullie de tovenaar dolgraag een poets willen bakken hebben jullie naast de gevraagde ingrediënten zoals kikkers, slangen en botten ook verkeerde ingrediënten meegebracht zoals de verschrikkelijke zwarte kleefspin. Het wordt heel spannend omdat jullie je niet door Magor willen laten betrappen wanneer jullie stiekem spinnen tussen de ingrediënten stoppen. De spannende wedstrijd kan beginnen. Iedereen wil namelijk als eerste van z'n ingrediënten af. Magor is achterdochtig want hij vermoedt wel dat jullie hem stiekem kleefspinnen willen toestoppen. Als er te veel spinnen in de toverdrank terechtkomen wordt hij dik en stroperig en daardoor onbruikbaar. leeftijd: 5-8 jaar Aantal spelers: 2-4