Resultaten
Pizza
Pizza
Groenten en fruit
Groenten en fruit
Snijset
Snijset
Kleurenkwartet
Kleurenkwartet
Dit leuke kwartet is geschikt voor kleuters, niet nog niet kunnen lezen. Het grote plaatje (b.v. gele paraplu) heb je al in de hand. Nu nog opzoek naar de andere 3 gekleurde paraplu's (groene, blauwe en de rode) Heb je alle kleuren van de paraplu's gevonden dan heb je een kwartet. leeftijd: van 3 jaar. Aantal spelers 2-4
Kleuren-Jenga
Kleuren-Jenga
Eerst bouw je de toren op, bestaande uit kleurrijke langwerpige blokken. Gooi met de kleuren dobbelsteen en haal steeds het blokje met de betreffende kleur eruit. Blijft de toren staan? Zodra deze omvalt, is de speler die daarvoor gezorgd heeft de verliezer en de ander de winnaar. Goede oefening voor het geduld en de concentratie! Leeftijd: 6+ Aantal spelers: 2 - 4
Toot & Otto
Toot & Otto
De ene speler is TOOT en de andere is OTTO. Wie het eerste zijn naam spelt (horizontaal, verticaal of diagonaal) wint het spel. Een leuk denkspel voor kinderen Leeftijd: vanaf 4 jaar Aantal spelers: 2
Looping
Looping
Van achtbanen tot suikerspin - je vindt het allemaal! Een pretpark vol attracties. En natuurlijk wil iedereen er zo lang mogelijk bij zijn! Omgekeerde wereld: Niemand wil een 6 rollen. Want elke speler probeert zich met zijn figuur zo langzaam mogelijk door het pretpark te bewegen. Wie als laatste het park verlaat, wint. Vooruitgaan kan worden vertraagd door het slimme gebruik van kaarten. Dus: De laatste zal de eerste zijn! leeftijd: vanaf 6 jaar Aantal spelers: 2-6
Pratende bal
Pratende bal
Met deze 'pratende' bal, kun je 4 spellen spelen. Er zitten 4 bandjes bij die je om de muis van je hand moet binden. De bal geeft instructies, afhankelijk van het gekozen spel. 1 van de spellen betreft een geheugenspel. Er moeten wel AAA batterijen toegevoegd worden. Succes!! Leeftijd: 6+ Aantal spelers: 2 - 6
Kinderbingo
Kinderbingo
Kinderbingo: wie het eerst met de chips op zijn eigen kaart een rij van 5 plaatjes vol kan maken is winnaar Leeftijd: 5 - 8 jaar Aantal Spelers: 2 - 6
Kaaskasteel
Kaaskasteel
In dit spel sturen de spelers hun muizen op pad om zo snel mogelijk een aantal verschillende kaassoorten te verzamelen. Maar dat is nog niet zo makkelijk. Het 3D spelbord bestaat uit diverse verschuifbare lagen en zo kan het gebeuren dat een muis door een gat valt en in de gewelven van het kasteel terechtkomt. Met inzicht en slim spel beweeg je je muis door het kasteel heen. Wie haalt de eindstreep? Leeftijd: 6+ Aantal spelers: 2 - 4
Contact
Contact
Rivers, Roads and Rails is zo'n spel. Elke speler begint met een eerste stapel van 10 tegels. Het spel verloopt dan als een traditioneel tegellegspel, waarbij elke speler probeert een tegel te plaatsen die overeenkomt met een van beide uiteinden van de groeiende combinatie van rivieren, wegen of rails.Tegels moeten precies overeenkomen, en als je geen tegel hebt, kun je op een van de twee plekken spelen (hoewel een derde plek kan openen als je de zeer zeldzame takkenkaart trekt) moet je een tegel tekenen. Lukt het je om een tegel te bespelen en je hebt minder dan 10 tegels, dan moet je een tegel tekenen. Dus je stapel tegels gaat de rest van het spel door als 10 of iets groter dan 10, totdat de doos geen nieuwe tegels meer heeft om je tegels aan te vullen. Dan wint de eerste speler die geen tegels meer heeft. Leeftijd: vanaf 4 jaar Aantal Spelers: 2-10
Halli Galli jr.
Halli Galli jr.
Iedere speler krijgt een gedekte stapel kaarten met blije en verdrietige clowns. Om beurten draait een speler een kaart om. Zodra er bij 2 spelers een blije clown te zien is, druk je z.s.m. op de bel. Wie reageert er als eerste? Die mag de openliggende kaarten hebben. Zodra er bij 2 spelers een verdrietige clown te zien is, mag je juist niet op de bel drukken. Wie als eerste geen kaarten meer heeft, heeft verloren. Wie blijft er als laatste over? Dit spel voor jonge spelertjes vereist snelheid, concentratie dus je reactievermogen wordt flink op de proef gesteld. Leeftijd: 3+ Aantal spelers: 2 - 4
Breakout
Breakout
Wie ontsnapt als eerste? Steek om de beurt de stekers in de muur. Pas op; je route kan worden verstoord wanneer je tegenstander je route blokkeert. De eerste die bij het einde komt, wint het spel. Vooruit denken, ruimtelijk inzicht en tactisch spelen zijn vaardigheden die je moet hebben of anders zeker ontwikkeld bij het spelen van dit spel. Leeftijd: 8+ Aantal spelers: 2
Egelspel
Egelspel
Een vrolijk dobbelspel met een stekelige race. Hoe komen de kleine egeltjes aan hun stekels? Doordat jij ze voor hen gaat verzamelen. Maar zorg dan wel dat de juiste kleur stekels bij de juiste egel terecht komt. Wie zijn/haar eerste egeltje vol heeft, heeft gewonnen. Het spel is te spelen in 2 spelniveaus. Leeftijd: 5+ Aantal spelers: 2 - 4
Number rumba
Number rumba
Het doel van dit spel is om de opstelling van de blokjes op de standaard vanuit een beginopstelling zo snel mogelijk te veranderen in de opstelling die op een opdrachtkaart staat. Hierbij wordt er steeds 1 blokje verplaatst en mogen niet meer dan 3 blokjes tegelijk op een staat staan. Dit spel is ook geschikt voor kinderen die meer uitdaging nodig hebben. Leeftijd: 8+ Aantal spelers: 1 - 2
Pinguïn panic
Pinguïn panic
Doel van het spel: Het doel van het spel is zo veel mogelijk pinguïns op de ijsberg achter te laten. Wie als eerste geen pinguïns meer heeft is de winnaar. Aantal spelers: 1-6 Leeftijd: 5-99 Trefwoorden: concentratie, fijne motoriek, oog-handcoördinatie, alleen, samen
Kat en muis
Kat en muis
Vind met de kat de muizen in de juiste kleur op de kaas. Hiervoor moet je wel je geheugen gebruiken want de muisjes zijn verdekt op gesteld onder de rode dopjes. Een amusant 3-d memory-spel. Leeftijd: 4 - 8 jaar Aantal spelers: 2 - 4
Mastermind junior
Mastermind junior
In deze versie van Mastermind zijn de pionnetjes in dierenvorm uitgebracht in diverse kleuren. Door logisch na te denken moet de ene speler de dieren in de diverse kleuren achter een schermpje plaatsen. De tegenspeler moet deze kleurencode kraken. Door steeds een nieuwe rij dieren in diverse kleuren te plaatsen komt hij/zij er uiteindelijk achter wat je juiste volgorde moet zijn. Hoeveel beurten heb je daarvoor nodig? Leeftijd: 6 - 11 jaar Aantal spelers: 2
Kayanak
Kayanak
Vissen, ijs & avontuur! Daar gaat dit spel over. IJsberen in het noordpoolgebied moeten natuurlijk eten, ze zijn gek op vis. Met een beetje geluk kun je de felbegeerde vis uit de zee halen als je vooruitziend over de ijsschotsen beweegt. Je moet dan wel het ijs op de juiste plaatsen open hakken en de hengel goed plaatsen voor de vis van jou is. Dit spel bestaat uit 2 tot 4 ijsvissers vanaf 4 jaar en de hengels zijn voorzien van magneetjes. Leeftijd: 4 - 7 Aantal spelers: 2 - 4
Schnuffel
Schnuffel
Honden zijn gek op hondenbotjes. Verzamel er zoveel mogelijk door bij elk hondenhok te grabbelen in de zak. Maar let op: het botje dat je grabbelt moet wel overeenkomen met de afbeelding die je van de stapel moet pakken. Anders mag jouw hondje het botje niet houden. Reuze spannend en wie uiteindelijk de meeste botjes voor zijn/haar hondje verzameld heeft, heeft gewonnen. Leeftijd: 5+ Aantal spelers: 3 - 4
Heksenschool
Heksenschool
Alle kleine heksen in het bos mogen hun heksenkunsten laten zien. Onder welke oranje steen ligt het juiste heksensymbool? Probeer deze te onthouden en te vinden, maar pas op dat je niet het symbool van de boze heks omdraait want dan moet je terug naar het begin. Een goed geheugen en een beetje geluk kunnen jou tot de winnende heks maken. Leeftijd: 5+ Aantal spelers: 2 - 4
Presto pippo
Presto pippo
Ober Pippo werkt in een restaurant. Zijn belangrijkste taak is zoveel mogelijk vies geworden servies van de tafels af te ruimen. Kun jij hem hierbij helpen? Stapel zoveel mogelijk stukken servies op op jouw dienblad. Maar pas op dat het niet omvalt want dan ben je af. Wie kan de hoogste stapel servies op het dienblad krijgen? Leeftijd: 4+ Aantal spelers: 2 - 6
Spokenjacht
Spokenjacht
In Canterville Castle is een groepje spokenjagers op zoek naar het spook 'Edgar'. 's Nachts sluipen de spokenjagers van kamer tot kamer om te proberen Edgar te pakken te krijgen. Via trappen, ladders, deuren en luiken kunnen de spokenjagers alle kamers van het kasteel bereiken. Maar let op; spook 'Edgar' kan ook door muren, vlieren en plafonds zweven. De spokenjagers proberen het spook, gespeeld door 1 van de spelers, te vangen. Het spook probeert uit handen van de jagers te blijven. Wie wint het spel? Leeftijd: 8 - 99 jaar Aantal spelers: 5 - 6
Halli Galli
Halli Galli
Spectaculair reactie-spel. Wie tot 5 kan tellen kan meedoen. Iedere speler krijgt een gedekte stapel kaarten. Op elke kaart staan 1 of meerdere vruchten afgebeeld. Als van een bepaalde vrucht 5 exemplaren zichtbaar op tafel gelegd zijn, proberen alle spelers zo snel mogelijk op de bel te drukken. Wie dat als eerste doet, krijgt alle open kaarten. Wie geen kaarten meer heeft, is uitgeschakeld. Wie blijft als laatste over? Leeftijd: 6 - 99 jaar Aantal spelers: 2 - 6