Resultaten
Tomtect
Tomtect
Strik Raam
Strik Raam
Oefen met dit raam om te leren strikken (het oranje raam op het plaatje). Het kan gecombineerd worden de andere ramen op de afbeelding (rijgen, strikken, riemsluiting, ritsen en knopen) en wordt dan als 1 artikel gerekend. Leetijd: 3+
Puzzel "trein"
Puzzel "trein"
Wasgij mini puzzel
Wasgij mini puzzel
3-D puzzel 'Eenhoorn & Prinses'
3-D puzzel 'Eenhoorn & Prinses'
Jan van Haasteren puzzel 'Comisch'(1.000 stukjes)
Jan van Haasteren puzzel 'Comisch'(1.000 stukjes)
Zoals we van Van Haasteren gewend zijn, is ook dit weer een zeer uitdagende puzzel tot in de kleinste details. Leeftijd: 11+
Rummikub
Rummikub
Probeer zo snel mogelijk al je stenen kwijt te raken door ze op tafel te leggen in "rijen "of "series". waarna je deze kunt splitsen en schuiven om nieuwe combinaties te maken. Een spannend spel waarin een combinatie van geluk en inzicht voor urenlang boeiend speelplezier kan zorgen. Leeftijd: 6 jaar Aantal spelers: 2-4
Lirum larum
Lirum larum
Gezond eten moet worden geleerd. De kinderen proberen hun voedingskring te vullen door middel van uitwisseling en vaardige opdrachten. Leeftijd: Vanaf 4 jaar Aantal spelers: 2 - 4
Wie ben ik?
Wie ben ik?
Het bordspel is gebaseerd op het gelijknamige televisieprogramma. De spelers moeten onderling raden welk voorwerp, dier of welke persoon zij zijn door het stellen van slimme vragen. Kennis en geheugen worden hiermee uitgedaagd. Leeftijd: 10 - 99 Aantal Spelers: 3 - 6
Hoeveel zakgeld heb jij?
Hoeveel zakgeld heb jij?
Het boodschappenspel
Het boodschappenspel
Pim Pam Pet picto
Pim Pam Pet picto
Rolit
Rolit
Een tactisch denkspel waarbij het strategisch neerleggen van de gekleurde balletjes het eindresultaat van het spel bepaald. Je bent de winnaar als alle vakjes van het bord gevuld zijn en jouw kleur het meest voorkomt. Maar dit is niet zo makkelijk als je denkt. Bevorderd je inzicht en tactiek. Leeftijd: 7+ Aantal spelers: 2 - 4
Vier op één rij
Vier op één rij
Dit spel is een uitdagend spel in het verticale vlak, dat gemakkelijke te leren is en plezierig om te doen. Probeer in het raamwerk een rij van vier speelschijven te vormen. dit kan zowel horizontaal, verticaal als diagonaal. Probeer ook de tegenstander te beletten ditzelfde te doen. Vooruitdenken en een tactisch spel kunnen spelen zijn vereiste vaardigheden die je moet hebben of kunt ontwikkelen met dit spel. Leeftijd: 6+ Aantal spelers: 2
Kolonisten van Catan jr.
Kolonisten van Catan jr.
Met dit spel speel je een piraat en probeer je een eiland te veroveren. Dit doe je door schepen en forten te bouwen op het eiland. Dit gaat natuurlijk niet zonder de benodigde materialen die je verzameld door met de dobbelstenen te gooien. Ook kan er geruild worden met andere piraten of in de havens, de bank of op de markt Coco de papegaai kan je helpen want er is ook een spookpiraat die je flink dwars kan zitten. Wie als eerste de forten afgebouwd heeft, heeft gewonnen. Een strategisch spel dat vooruitdenken stimuleert. Leeftijd: 6 - 10 jaar Aantal spelers: 2 - 4
Breakout
Breakout
Wie ontsnapt als eerste? Steek om de beurt de stekers in de muur. Pas op; je route kan worden verstoord wanneer je tegenstander je route blokkeert. De eerste die bij het einde komt, wint het spel. Vooruit denken, ruimtelijk inzicht en tactisch spelen zijn vaardigheden die je moet hebben of anders zeker ontwikkeld bij het spelen van dit spel. Leeftijd: 8+ Aantal spelers: 2
Number rumba
Number rumba
Het doel van dit spel is om de opstelling van de blokjes op de standaard vanuit een beginopstelling zo snel mogelijk te veranderen in de opstelling die op een opdrachtkaart staat. Hierbij wordt er steeds 1 blokje verplaatst en mogen niet meer dan 3 blokjes tegelijk op een staat staan. Dit spel is ook geschikt voor kinderen die meer uitdaging nodig hebben. Leeftijd: 8+ Aantal spelers: 1 - 2
Flip flap flop
Flip flap flop
Als een speler 2 dezelfde kaarten ziet, roept hij 'Flip Flap'. Hij mag de 2 kaarten hebben en legt ze open naast elkaar op tafel. Een speler die er later een derde gelijke kaart bij ontdekt, roept 'Flip Flap Flop' en mag 3 kaarten wegnemen en bij zich houden. Wie heeft uiteindelijk de meeste kaarten verzameld? Diegene is de winnaar/winnares. Leeftijd: 7+ Aantal spelers: 2 - 4
Mastermind junior
Mastermind junior
In deze versie van Mastermind zijn de pionnetjes in dierenvorm uitgebracht in diverse kleuren. Door logisch na te denken moet de ene speler de dieren in de diverse kleuren achter een schermpje plaatsen. De tegenspeler moet deze kleurencode kraken. Door steeds een nieuwe rij dieren in diverse kleuren te plaatsen komt hij/zij er uiteindelijk achter wat je juiste volgorde moet zijn. Hoeveel beurten heb je daarvoor nodig? Leeftijd: 6 - 11 jaar Aantal spelers: 2
Elfenland
Elfenland
Iedere elfen-speler moet een bijzondere proef afleggen voordat ze volwassen wordt. Elke elfen-speler krijgt een landkaart en moet zoveel mogelijk beroemde plaatsen bezoeken. Om zich snel voort te bewegen, mogen ze gebruik maken van hulpdraken, eenhoorns, reuzenzwijnen, elfenfietsen, trollenwagens, toverwolken en vlotten. Maar deze transportmiddelen mogen niet overal gebruikt worden. Er ontstaat een spannende race onder de jonge elfen. Wie bezoekt uiteindelijk de meeste steden en dorpen en neemt van daaruit souvenirs mee? Diegene is de winnaar van het spel. Leeftijd: 8+ Aantal spelers: 2 - 6